16 Şubat 2017 Perşembe

Atarlı sözler

atarlı sözler
Bana attığın kazıkları saklıyorum, döndüğünde oturacak yerin olsun diye. 

Bu memleketin bir kahvesi birde kahpesi bitmez! O zaman hatır kahveye, satır kahpeye yarasın. 

Evet, hepinizin gideri vardı ama hiç biriniz kalıcı değilsiniz. 

Bak be güzelim ölüm tribine girmiş hayallerim var benim; yaşamak için umutlanan. 

Kimsenin çay bardağına kaşık olmayın, şeker eridikten sonra işiniz biter. 

Büyüklerimiz bize bir kızla nasıl konuşacağımızı değil; çalışıp ailemize nasıl bakacağımızı öğrettiler. 

İşim düşmedikçe kendime bile uğramıyorum, sende kimsin. 

Ben bana inananı hiç yarı yolda bırakmadım. Bırakanı da bir daha asla ‘adam’ yerine koymadım! 

Geçecek dediğiniz acılar, şimdi fena geçiriyor umutlarımıza. 

Hayat işte; bazı insanların denize karşı villaları var, bizim ise üstümüze yıkılan hayallerimiz. 

Götünüzün yemediği sevdaların altına yatırmayın yüreğinizi. 

Ah sizin benzemez kimse sana musikisiyIe başIayıp, sende artık herkes gibisin şiiriyIe son buIan bu aşkIarınız. 

Şeytanın en büyük dostu ağzı gevşek yüreği yavşak oIan insandır. 

Ne çıramız ne Iambamız, karanIık yoIIarda kaIdık, kor kor ateşIerde yandık, çok usIandık, usanmadık. 

Biz kaybetmeye, iIkokuIda; siIgi iIe başIadık, sen neyin kafasındasın. 

Kötü günümde anIamıştım; bütün dostIarımın çakaI oIduğunu, sonradan anIadım asIan iIe çakaI dost oIamayacağını. 

Her oyunun kuraIı vardır, benim kuraIIarımsa kuraIsız oynamaktır. 

YoksuIIuk kaç gün sürer baba? 40 gün oğuI! 40 günden sonra zengin oIur muyuz? Yok, oğuI, aIışırız. 

Geberdiğini biIeyim de, kime öIdüğün umurumda değiI. 

Senin için öIürüm dediğinde öIüm şekIinin, bir başkasının aItında zevkten oIacağını düşünmemiştim. 

Geçmiş tozdur üfIe gitsin. 

Biz sevgiIiye çiçek verenIerden değiI, dosta can verenIerdeniz, biz feIeğin çemberinden geçmiş âIemci gençIeriz. 

Bambaşka seveceğiz! De nasıI seveceğiz. 

Sonuçta seviIen her kadın güzeI bir şarkıdır, bütün sözIerini hatırIayamazsın beIki meIodisi akIında kaIır. 

ÖIüm senin peşindeyken, sen neyin peşindesin? 

Fahişe oImuş ruhIarın ispatı yoktur, bu yüzden vesikası oImayan herkes kendini namusIu zanneder. 

Dertler nereden gelirse gelsin, neyse ki çayın demi var, hayatın gamına inat. 

Bilirsin sevgili yarim ben beceremem yaşamayı. bir damla su olsam, gider rakıya damlarım. 

Yaşasak mı ölsek mi, karar vermek zor. 

Sofular haram demişler, bu aşkın şarabına. Ben doldurur ben içerim, günah benim kime ne! 

Evet anladık biliyoruz zaten, tipinizin gideri var ama karakterinizin ederi yok! 

Seni unutmak mı? Ey sevgili içimdeki yangın sönüyor artık! Nasıl da kül oluyorsun bir bilsen, bir görsen… 

Gökyüzü; bazen ciğerime doluyor. 

Bazen sevda o kadar acıdır ki; öve öve bitiremediğiniz aşkınızı, gün gelir söve söve bitirirsiniz! 

Bu gece kurduğun hayallerine, amin olmaya geldim. 

Sen bakma bize güzelim kimine göre adam, kimine göre yalanız. Rahat olun siz, biz adamına göre adamız. 

Alttan aldık yeteri kadar, bundan sonra herkes ederi kadar! 

Biz sevgide, aşkta hep gelmeyenleri bekledik, sonra sigaramızı yakıp kaçak çayımızı demledik. 

Bugün şimşek olup, herkese çakasım var. 

Kış gelince hemen tutacak el ararsınız, ben anamın bol limonlu mercimeğiyle mutluyum. 

Tespih olmuşsun güzelim; herkesin elinde şak şaklardasın. 

Bir sevdiğim olsun istiyorum; öyle bir sevsin ki beni, içime çektiğim sigaramın dumanını bile kıskanacak kadar sevsin. 

Eğer isteklerin için savaşmıyorsan, kaybettiklerin için ağlama. 

Satmadık dostumuzu, bildik hasmımızı, kapatmadık eskilerden kalmış yaralarımızı, akıtırız kardeş uğruna kanımızı. Bilsinler ki krallar ölmeden bırakmaz tacını. 

Senin sesin güzeldir, hadi bize iki çay söyle. 

Avucumun içi kadar yüreği olmayan adamlarda kolum kadar dilin olması onların artısı olsun ben eksilerimle sarhoşum. 

Köşeme çekildim gülüyorum size, fark ettim de alayınız yalansınız özde. 

Sevdama müebbet biçilmiş gururuma ağır hapis! Oysa ne yüreğime kelepçe takabilmiş kimse nede sevdama zincir, ben herkesten yana özgürüm ama senden yana esir. 

Sırtın yere düştü mü, kardeşim dediklerinin bahanesi çok olur. 

Şikâyetçiyim! Aşk yolunda gasba uğradım hâkim bey, hayallerim önemli değil, kalbimi versin yeter. İçinde kimliğim vardı! 

Gardiyan görüş bitti dediğinde, anlarsın o zaman vefasızca gidişleri. 

Bizden nefret edin çünkü sizden değiliz, arkamızdan hep küfredin kendimize kefiliz, dünyalarımız farklıdır anlaşamayacağız eminiz. Asadan ölümü çıkaran üstadın nesliyiz biz. 

Cesaret bazen seçtiklerin değil, vazgeçtiklerindir. 

En atarlı sözler


Bir başka seveceğiz inan, birbirimizden başka, o sarışın olacak belki de uzun boylu, yakışıklı bir adam olacak ve benim yanında yattığım kadın senin gibi kokmayacak. 

Bu aşkı ikiye bölsek, sana eyvah düşer, bana eyvallah. 

Her kuyudan tırmanarak çıktım ben, ne bir ip sallayanım oldu, ne de bir el uzatan, bu yüzdendir o herkesi kıskandıran gururum ve dik başlı asi duruşum. 

Değişen bir şey yok hiç, ölüm hariç, aynı gökyüzü, aynı kader. 

Sırtından vurana kızma arkanı dönen sensin, arkandan konuşana da darılma adam yerine koyan sensin. 

Kim kimin mutluluğuna göz koyuyorsa! Bütün dünyada ona koysun. 

Kara kalem yapmayı neden bu kadar çok seviyorsun diye soruyorsun ya; kimin ne renk olduğunu hala çözemedim. 

Yüreği kolpa olan adamın yeri; ruhu fahişe olan kadının yanıdır. 

Buralarda ön yargı hangi sayfadansın diye başlar, bizim sayfanın adını verirsin, yargı biter saygı başlar. 

Bazı kadınlar makyaj yapar, bazıları ise sadece güler. 

Beş liralık alkolün milyarlık sohbetleri olur, milyarlık adamların beş lira edecek sohbeti bile yoktur. 

Ben bir hiçim, bir hiçin kaybedecek neyi olabilir ki. 

Firari saatler arkasından gelen isyankâr sokakların, tövbekâr çocuklarıyız biz. Sevdiğimiz için yaşar, dostluğumuz için ölürüz. Hiçbir zaman hiçbir yerde kimseye boyun eğmeyiz! 

Dün gece seni anlattım yıldızlara, kafana takma ona da kayacağız dediler. 

Benim hayatımda gülücükler olmadı sevgilim, acıyla bütünleşti kalbim, nasır tuttu sevgilerim. Gittin ya ne mi yapıyorum? Gözyaşlarımla nasır tutmuş hayallerimi yumuşatıyorum. Biz hayatı rüyalarımızda değil, yaşadıklarımızla anladık. 

Sen annesi, olamayacağın çocuklarıma anlatacağım en güzel masalsın. 

Biz kimleriz diye sorma, biz hayata boş vermişlerdeniz. Bize hayat nedir diye sorma, biz hayat deryasında yüzenlerdeniz. Bizi arama lüks meyhanelerde, bulamazsın. Biz dost şarabı içenlerdeniz. Bize dost, arkadaş nedir diye sorma, biz onlar için ölümüne gidenlerdeniz. 

Yalnızlığına iyi bak sahip çık, kaç kişinin emeği var onda kim bilir. 

Kaçan, giden balonlara el sallayın, nasıl olsa havaları sönünce geri inecekler! 

Sen istediğin kadar kalbimi kır; bende gözyaşı tükenmez güzelim! 

Unutma ki insanlar hiç bir zaman değişmez, sadece yalan söylemenin yeni bir yolunu bulurlar. 

Altın gibi kalbin olsa neye yarar, ayarın düşük olduktan sonra. 

O kadar kızın arasında gözün benim hatunuma kayarsa, ben de o zaman sana kayarım adamım. 

Senin dünyaya baktığın pencere kirliyse, benim çiçeklerim sana çamur görünür. 

Şaire sormuşlar; gidene mi küfür etmeli, kalıp bekleyene mi? Şair durur mu, yapıştırmış cevabı; ikisini de salla, çay var mı çay.

Atarlı sözler 2017 - Yeni atarlı sözler